Nézsai Mikszáth Kálmán Szlovák Nemzetiségi

Általános Iskola

Projekt Alapú Tanulás (PBL)-Rovinj

Kép2csilla.jpg   

Az Erasmus+ program keretében részt vettem egy izgalmas továbbképzésen Horvátországban, Rovinjban, mely a projekt alapú tanítás előnyeivel és módszereivel ismertetett meg. A tanfolyam pontos címe: Projekt Alapú Tanulás (PBL) megvalósítása a tanteremben.  Az esemény célját magam részéről úgy fogalmaznám meg, hogy lehetőséget kaptunk mi tanárok, hogy elmélyítsük az innovatív oktatási módszerek iránti érdeklődésünket és képességeinket, és ezekkel az új ismeretekkel és módszerekkel pedig tovább tudjuk alkalmazni a saját oktatási gyakorlatunkban.

Július 16-án reggel hajnal 4.00-kor heten elindultunk a nyolcórás útra, több kisebb megálló után fél egykor meg is érkeztünk Rovinjba. Az iskolánkból erre a hétre többen is érkeztünk más-más tanfolyamra. Meglepett minket a nagy meleg, de szerencsére hamar akklimatizálódtunk. Az iskola megkeresése következett. Volt még idő a szállás elfoglalásáig ezért elindultunk felfedezni a várost és megebédeltünk. Az apartmanban jól esett a légkondicionáló hűsítő levegője. Délután visszamentünk az iskolába, ahol megismerkedtünk a csoporttársakkal. Rövid bemutatkozás után a napot közös vacsorával zártuk. A finom étel mellett jól esett a kötetlen beszélgetés a kurzusokat tartó külföldi tanárokkal és a résztvevő pedagógus kollégákkal, a szervezőkkel.

Kép3csilla.jpg

A második napon várt minket a hűvös, technikailag jól felszerelt terem. Megtudtuk Carrick Orsolya tanfolyamvezetőnktől, hogy mit jelent ez a módszer és mit fejleszthetünk vele. Többek között a tanulók kreativitását, kritikai gondolkodását, az együttműködést és a kommunikációt. Megismerkedtünk olyan kifejezésekkel, mint a Brainstorning, Deep learning, Driving Question, Mapping the project.

A további napokon a PBL módszer tervezési szakaszaival ismerkedtünk meg, majd ezt gyakorlati példába is átültettük. Azonos életkorú tanulókat tanító tanárok alkottak egy-egy csoportot és mindenkinek ki kellett találni egy projektet, aminek címet adtunk. A kitalált témákat meg is valósítottuk a gyakorlatban, ezáltal tapasztalatot szereztem a projekt alapú oktatás gyakorlati alkalmazásában. A projekt feltérképezésével Megismerkedtünk a Pitch prezentálás, azaz a „Frappáns üzleti bemutató” elemeivel, amit az ott létünk során kipróbáltuk és alkalmaztuk ezt egy feladatban. Többek között ismeretet szereztünk különböző alkalmazások megismerésével. Az én érdeklődésemet leginkább a mesterséges intelligencia használata keltette fel.

Kép4csilla.jpgÖrülök annak, hogy részt tudtam venni a képzésen és tovább bővítettem szakértelmemet ezen a téren is. A szlovák nyelvtudásomat a szláv nyelvcsaládi rokonnak köszönhetően horvát nyelvterületen hasznosítani tudtam a szálláson, éttermekben és boltokban.

Úgy érzem, hogy ezeket a készségeket, amelyeket ezen a képzésen szereztem, hasznosítani tudom a mindennapi tanításban. Az újonnan elsajátított módszerek és technikák lehetővé teszik számomra, hogy hatékonyabb és élvezhetőbb tanulási élményt nyújthassak a tanulóknak. Sok kollégával ismerkedtem meg, a kapcsolatot a facebook oldalon tudjuk egymással tartani. Köszönöm a Jutaki Bt. Hungary Expert vezetőjének, Véghné Juhász Krisztinának, hogy ilyen profi módon megszervezett mindent, köszönjük a fakultatív programokat is. Itt nem állunk meg, mindenképp kihasználjuk a további pályázati lehetőségeket, és reméljük a jövő évben is eljuthatunk további továbbképzésekre.

                                                                                                                                                 Mezei Csilla

Mottó

„Az iskola dolga,
hogy megtaníttassa velünk, hogyan kell tanulni,
hogy felkeltse a tudás iránti étvágyunkat,
hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka örömére
és az alkotás izgalmára,
hogy megtanítson szeretni, amit csinálunk,
és hogy segítsen megtalálni azt, amit szeretünk csinálni.”

(Szent-Györgyi Albert)